[et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”3.0.47″ custom_padding=”0|0px|0|0px|false|false”][et_pb_row custom_padding=”35px|0px|20px|0px|false|false” _builder_version=”3.19″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.19″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

Publikując post na fanpage’u, mamy możliwość płatnej promocji za pomocą przycisku Promuj post. Jest on gotowy do użycia od razu po publikacji. Czy powinniśmy z niego korzystać oraz dlaczego, dowiemy się, analizując dostępne w nim opcje.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Raleway|500|||||||” header_font=”Raleway||||||||”]

Do czego służy przycisk Promuj post?

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://mateusztomkowski.pl/wp-content/uploads/2018/12/Promuj-post.jpg” align=”center” _builder_version=”3.19″][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

Po publikacji wpisu na fanpage’u dotrze on tylko do części naszych fanów. Wpływ na to ma bardzo wiele czynników, które bierze pod uwagę algorytm Facebooka. Jeżeli post, wywołuje duże zaangażowanie odbiorców, Facebook zaczyna go pokazywać osobom, spoza naszego fanpage’a sprawdzając jakie wywoła zainteresowania wśród nowych osób. To optymistyczna wersja. Zazwyczaj jednak post nie dociera do wszystkich fanów i trzeba zapłacić, żeby wszyscy mogli go zobaczyć.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”3.0.47″ custom_padding=”0|0px|57px|0px|false|false”][et_pb_row custom_padding=”10px|0px|30px|0px|false|false” _builder_version=”3.19″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.19″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Raleway|500|||||||” header_font=”Raleway||||||||”]

Wady promuj post

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

Przycisk promuj post ma za zadanie zwiększyć zasięg naszego posta. Inaczej mówiąc, więcej osób go zobaczy. Jest łatwy w użyciu. Na Facebooku jednak to, co łatwe wiąże się z większymi opłatami. Ustawienie w ten sposób reklamy, nie daje zbyt wielu opcji, które są dostępne w poziomy menagera reklam.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row custom_padding=”20px|0px|30px|0px|false|false” _builder_version=”3.19″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.19″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Raleway|500|||||||” header_font=”Raleway||||||||”]

Promuj post vs menager reklam

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://mateusztomkowski.pl/wp-content/uploads/2018/12/Promuj-post_1.png” _builder_version=”3.19″][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row custom_padding=”10px|0px|30px|0px|false|false” _builder_version=”3.19″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.19″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Raleway|500|||||||” header_font=”Raleway||||||||”]

Promuj post w Menager reklam

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

Ustawienie reklamy z pozycji menagera reklam da Ci znaczną przewagę nad konkurencją, która korzystała z przycisku promuj post. Koszty Twojej reklamy będą mniejsze, dzięki czemu dotrzesz z nią do większej liczby osób. Reklama będzie precyzyjniej ustawiona. Osoby, które ją zobaczą, chętniej będą reagowały na treści, jakie w niej zawrzesz.

Do promocji posta, w menagerze reklam służy cel Aktywność – Aktywność dotycząca posta:

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://mateusztomkowski.pl/wp-content/uploads/2018/12/menager-reklam_1.jpg” _builder_version=”3.19″][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

Po kliknięciu Kontynuuj, przejdziesz do zakładki Zestaw reklam. Określ, do kogo ma trafić Twoja reklama poprzez wskazanie lokalizacji, przedziału wiekowego, płci i języka, którym się posługują Twoi odbiorcy:

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://mateusztomkowski.pl/wp-content/uploads/2018/12/Lokalizacja.jpg” align=”center” _builder_version=”3.19″][/et_pb_image][et_pb_image src=”https://mateusztomkowski.pl/wp-content/uploads/2018/12/Wiek-płeć.jpg” _builder_version=”3.19″][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

Po kliknięciu Kontynuuj, przejdziesz do zakładki Zestaw reklam. Określ, do kogo ma trafić Twoja reklama poprzez wskazanie lokalizacji, przedziału wiekowego, płci i języka, którym się posługują Twoi odbiorcy:

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://mateusztomkowski.pl/wp-content/uploads/2018/12/Szczegółowe-opcje-targetowania.jpg” align=”center” _builder_version=”3.19″][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

Pole Umiejscowania pozostaw automatyczne.

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://mateusztomkowski.pl/wp-content/uploads/2018/12/Umiejscowienia.jpg” _builder_version=”3.19″][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

Określ budżet i harmonogram i klikając Kontynuuj przejdź dalej do panelu Reklama.

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://mateusztomkowski.pl/wp-content/uploads/2018/12/Budżet-i-harmonogram.jpg” _builder_version=”3.19″][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

W wybranym przez nas celu dotyczącym promowania posta, mamy zaznaczoną zakładkę użyj istniejącego posta. Opcja ta pozwala ustawić jako kreację reklamową istniejący już post. Nie musimy od nowa jej tworzyć. Zostaw tą zakładkę bez zmian.

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://mateusztomkowski.pl/wp-content/uploads/2018/12/Reklama_1.jpg” align=”center” _builder_version=”3.19″][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

Wybierz fanpage, na którym znajduje się post, który chcesz promować. Jeżeli w polu Umiejscowienia wybraliśmy Automatyczne, to reklama pojawi się również na Instagramie. Wskaż który profil Instagramowy będzie wykorzystywany do promowania posta z fanpage’a.

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://mateusztomkowski.pl/wp-content/uploads/2018/12/Materiał-reklamowy_1.jpg” _builder_version=”3.19″][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

Po prawej stronie zobaczysz podgląd postu, jak będzie się prezentował w wybranych umiejscowieniach. Gdyby w którymś umiejscowieniu źle się prezentowała, usuń je w zakładce Umiejscowienia->Edytuj umiejscowienia.

Jeżeli wszystko się zgadza, klikamy zielony przycisk Potwierdź. Gotowe, teraz Twoja reklama oczekujemy na zatwierdzenie. Pamiętaj, że w przypadku płatnego promowania postów, muszą one spełniać regulamin. Na grafice nie może być więcej niż 20% tekstu, gdyż Facebook ograniczy wyświetlanie takiej reklamy. Czy Twoja grafika posiada więcej niż 20% tekstu, sprawdzisz tutaj.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row custom_padding=”10px|0px|30px|0px|false|false” _builder_version=”3.19″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.19″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Raleway|500|||||||” header_font=”Raleway||||||||”]

Podsumowanie

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

Menager reklam daje o wiele większe możliwości, precyzyjnego ustawienia reklamy. Koszty promowanie postów z jego wykorzystaniem są znacznie niższe. Mamy dostęp do mnóstwa statystyk, które możemy po zakończonej promocji przeanalizować. W ten sposób ustawiając kolejny raz reklamę, nie popełniamy tych samych błędów i staje się ona jeszcze tańsza. Nie tracimy w ten sposób szansy, na dotarcie do większej liczby osób, za te same pieniądze. Nasz fanpage szybciej rośnie, co przekłada się na wyniki prowadzenia całej firmy.

[/et_pb_text][et_pb_code _builder_version=”3.19″]
[/et_pb_code][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]