[et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”3.0.47″ custom_padding=”0|0px|0|0px|false|false”][et_pb_row custom_padding=”35px|0px|0|0px|false|false” _builder_version=”3.19″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.19″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

Prowadzisz lokalny biznes i szukasz sposobów, jak można go szybciej rozkręcić? Idealnym narzędziem do tego celu jest Facebook. Wykorzystując narzędzia reklamowe, możesz przeprowadzić kampanie skierowaną do nowych osób, które nie miały kontaktu z Twoją firmą. Promowanie biznesu lokalnego na Facebooku należy do najprostszych form promocji w internecie. Koszty są niewielkie ze względu na obszar działania.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

Kampania reklama promująca lokalny biznes składa się z trzech etapów. Każdy z nich tworzy fragment układanki. Ułożenie jej w poniższej kolejności daje lepsze efekty.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”3.0.47″ custom_padding=”0|0px|0|0px|false|false”][et_pb_row custom_padding=”35px|0px|0|0px|false|false” _builder_version=”3.19″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.19″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Raleway|500|||||||” header_font=”Raleway||||||||”]

#1. Fanpage na Facebooku

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://mateusztomkowski.pl/wp-content/uploads/2018/12/1.png” _builder_version=”3.19″][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

Największy problem, jaki mają małe firmy w swojej działalności, polega na tym, że potencjalni klienci o nich nie wiedzą. Ludzie, którzy chętnie skorzystaliby z ich produktów czy usług, lecz właściciele nie mają takiej możliwości. Widziałem już wiele przypadków, kiedy po niewielkiej promocji firmy na Facebooku przybywała znaczna grupa fanów, która była chętna do skorzystania z usługi. Telefony zaczynały dzwonić, a właściciele dziwili się, jak to jest możliwe. Mając dobry produkt czy usługę, wystarczy ją pokazać światu.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

Pierwszym etapem jest zwrócenie uwagi, że nasza firma pojawiła się na Facebooku. Napisanie czym się zajmujemy, po co tutaj jesteśmy i w jaki sposób chcemy pomóc naszym przyszłym klientom.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

Po założeniu fanpage’a (Jak założyć fanpage) i uzupełnieniu go informacjami i grafikami, tworzymy reklamę. Najlepszym typem posta do tego celu będzie film lub pokaz slajdów. Reklama musi być kierowana od osób, które mieszkają w okolicy naszej działalności i interesują się rzeczami, które oferujemy. Zaletą filmu oraz pokazu slajdów jest to, że osoby które zobaczą taką reklamę, zostaną zapisani przez Facebooka i będziemy mogli dotrzeć do nich z kolejnymi materiałami.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”3.0.47″ custom_padding=”0|0px|0|0px|false|false”][et_pb_row custom_padding=”20px|0px|0|0px|false|false” _builder_version=”3.19″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.19″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Raleway|500|||||||” header_font=”Raleway||||||||”]

#2. Pozyskanie nowych fanów

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://mateusztomkowski.pl/wp-content/uploads/2018/12/2.png” _builder_version=”3.19″][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

Drugim etapem promowania biznesu lokalnego jest pokazanie reklamy odbiorcom:

– którzy już Cię w jakiś sposób znają Widzieli wcześniejszy materiał reklamowy, odwiedziły Twój fanpage, Instagram,

–  mają zainteresowania zgodne z profilem Twojej działalności. Ważne, żeby dotrzeć tylko do tych osób, które faktycznie mogą odwiedzić Twoją firmę i skorzystać z Twoich produktów usług.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

W ustawieniach reklamy wykluczamy też osoby, które są już naszymi fanami. Dzięki temu budżet nie będzie „palony” na osoby, które już wcześniej dołączyły do Ciebie. Reklama będzie skierowana na pozyskiwanie nowych fanów, w krótkim czasie powinna dać dobry efekt. Dodatkowo zainteresowania lub potrzeby pozyskanych w ten sposób fanów będą zgodne z profilem naszej działalności.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

Reklama na Facebooku może być wyświetlana w zależności od ustawienia w promieniu od 1 do 80 km od siedziby naszej firmy. Dzięki tak precyzyjnemu dotarciu nasze szanse na zdobycie lokalnej popularności są bardzo duże.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

Nie korzystaj z „kupowania fanów”!

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

Firmy specjalizujące się w tego typu działaniach ustawiają reklamy skierowane do ludzi znajdujących się na innych kontynentach. Koszty pozyskania takich fanów są bardzo małe, jednak Ci ludzie raczej nigdy nie staną się naszymi klientami.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”3.0.47″ custom_padding=”0|0px|0|0px|false|false”][et_pb_row custom_padding=”20px|0px|0|0px|false|false” _builder_version=”3.19″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.19″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Raleway|500|||||||” header_font=”Raleway||||||||”]

#3. Promowanie postów

[/et_pb_text][et_pb_image src=”https://mateusztomkowski.pl/wp-content/uploads/2018/12/3.png” _builder_version=”3.19″][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.19″ text_font=”Didact Gothic|300|||||||” text_text_color=”#282828″ text_letter_spacing=”1px” text_line_height=”1.4em”]

Ostatnim etapem naszej kampanii reklamowej skierowanej na szybki rozwój fanpage’a jest wdrożenie w zakres publikacji postów, które aktualnie wywołują większe zaangażowanie w mediach społecznościowych. Przykładami takich postów może być live, wideo, pionowe zdjęcie czy cinemagraphy. Pomogą Ci w tym narzędzia które opisałem w tym artykule: 7 narzędzi do wartościowego contentu.

[/et_pb_text][et_pb_code _builder_version=”3.19″]
[/et_pb_code][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]